Tuesday, March 30, 2010

The iPhone Killer


Here are some reasons why Nokia 5800 is way ahead than Iphone...

1) Size
The iphone is bigger in size and uneasy for one hand grip. Nokia 5800 is designed to fit well into your hands. Being smaller in width, its easy to operate single handedly.

Iphone size: 115.5 X 62.1 X 12.3 mm
Nokia 5800 size: 111 X 51.7 X 15.5 mm

2) Weight
Iphone is much bulkier than Nokia 5800. Nokia 5800 is 25g lighter than Iphone in weight.

Iphone: 133g
Nokia 5800: 109g

3) Screen Resolution
The Iphone has 3.5” screen while Nokia 5800 has 3.2” but the resolution of 5800 is far more superior to Iphone.

Resolution:
Iphone: 480 by 320
Nokia 5800: 640 by 360

4) Storage
Iphone comes with two options- 8GB & 16GB internal memory. Nokia has a more flexible option to offer 8GB with micro SD card which is expandable upto 16GB. Nokia owners can expand memory size according to needs which the Iphone guys can’t do.

5) Input Methods
Iphone: Finger only.
Nokia 5800: Finger, stylus, plectrum, handwriting recognition.

6) Features
Apple Iphone has lots of missing features like cut and paste function, saving email attachments, no support for third party headphones, ringtones, pricey iphone applications, many software bugs and other technical glitches. Nokia 5800 Tube has no such issues plus many more amazing features included.

7) Colors
Iphone: Black for 8 & 16 GB, White for 16 GB only.
Nokia 5800: Red, Blue and Black.

8 ) Battery
Nokia 5800 provides upto 35 hrs of music playing time against Apple Iphone which claims just 24 hrs. Overall battery power (talktime/standby) is also about 30% more in Nokia 5800. What more, 5800 has a removable battery which Iphone lacks.

Iphone: 5 hrs talk-time, 300 hrs standby, not removable.
Nokia 5800: 8.8 hrs talk-time, 406 hrs standby, removable battery.

9) Camera
Iphone: 2 MP, no flash, no zoom, no additional camera.
Nokia 5800: 3.2 MP, Flash, 3x digital zoom with Carl Zeiss lens. A second camera in front is available for video calling/conferencing.

10) Video Calling
Iphone: No Video calling possible in Iphone.
Nokia 5800: Video calling is possible.

11) Video Recording
IPhone: No option for video recording.
Nokia 5800: Video recording is included.

12) Music Service
Iphone: Paid service with Apple Itunes Store. You pay and download music to your Iphone.
Nokia 5800: “Comes with music” service is bundled with Nokia 5800 Xpressmusic phone by which you can download as much music as you want for 1 year- FREE!!

13) Voice Dialing
Iphone: Not Available
Nokia 5800: Available

14) Voice Recording
IPhone: Not Available
Nokia 5800: Available

15) Web Browser
Iphone: Webkit based Safari browser, no flash available.
Nokia 5800: Webkit based browser, supports flash lite.

16) FM Radio
Iphone: Not Available
Nokia 5800: Available

17) Bluetooth
Iphone: Bluetooth is available for just handsfree, no file sharing possible.
Nokia 5800: Bluetooth available for handsfree and file sharing is possible. Better audio quality on bluetooth in 5800 with A2DP technology which Iphone lacks.

18) Messaging
Iphone: It does not support message forwarding, multiple SMS deletion, sending SMS to multiple recipients and multimedia messages (MMS).
Nokia 5800: All the above is possible plus it has MMS ver 1.3, message size upto 600kb, and automatic resizing of Images for MMS.

19) Price
Nokia 5800 is hopefully unlocked (without any contract) and will sell much cheaper for just £219 in UK and in US for around $385 (US price is $269 now).

Apple iPhone 3G, on the other hand, with contract in US comes for $199 & $299 for 8 & 16 GB models and the plans with AT&T are way too expensive. Unlocked Apple Iphones sells for around $800 on Ebay.

In other parts of the world, the 8GB unsubsidized Iphone model costs 499 euros ($700) in Italy, 350 pounds ($620) in UK, $700 in India.Nokia 5800 Xpressmusic is expected to sell around the world for about $400 or below.

20) Experience
Nokia: Ages of experience, hundreds of success stories and dozens of smart handsets in current portfolio. Nokia has about 40% market share with the No.1 spot with no close competitors. Certainly the king when it comes to brand value, service and experience.

Apple: First phone ever launched by Apple is Iphone, no prior experience in the telecom market. It’s a novice in the market with a very less market share despite having millions of Iphone sold.

Verdict:
Almost all the major brands around the world like Samsung, HTC, LG, etc launched their touchscreen smartphones with a hope to beat Apple’s Iphone. No-one came close to Iphone when it comes to looks, style, feel and features.

This is the first time a tech giant like Nokia has hit it hard with its first true touchscreen smartphone. Nokia 5800 is a real Iphone killer with way ahead features, perfect looks and great price. Bravo Nokia, Well Done!!

source: http://www.tube5800.com/20-reasons-why-nokia-5800-is-better-than-apple-iphone/
-----------------------------------------------------------------------

the best thing is I get it for just IDR 450k/month for 6 months!! puaaaass banget deh ;D

Saturday, March 06, 2010

Ujung Genteng and the Groupies Tripper

Ini bukan tulisan gw tapi tulisan mbak ifah seorang wartawan yang ikut dalam trip kali ini, rencananya gw mau bikin tulisan sendiri sih.. tapi belum sempet, haha... terlalu banyak memang yg harus diceritakan. pastinya cerita dibawah ini cukup mewakili lah, yang nulis wartawati gituh.. ^^ aah.. pokoknya perjalanan dan wisata ke ujung genteng minggu lalu buat gw tak akan terlupakanlah, banyak sekali hal-hal baru yang gw rasain, belum lagi pengalaman di gua itu... ooww, terutama para travelers nya... 3 hari merubah mereka yg tadinya orang asing buat gw menjadi teman baik.

o ya, atas ide pak ketu.. kita menamakan diri sebagai the Groupies Tripper.. entah maksudnya apa... ;D

so... I can't wait for the next trip!! hopefully there will be any...

-------------------------
Hm… berkali-kali kalender di meja kantor gue perhatiin. Tanggal 26 Februari 2010 (jumat) warnanya merah! Wah, kesempatan buat jalan-jalan nih, secara…long weekend bow. Gue pengen banget ke pantai, tapi gue ragu… karena ujan lagi narsis-narsisnya mengguyur seantero nusantara (ceile…). Bingunglah gue… eh, tiba-tiba Mila nge-YM gue, dia ngajakin ke Ujung Genteng, Sukabumi, Jawa Barat, bareng2 ma komunitas CS.

Kebetulan cuy… secara gue belom pernah ke Ujung Genteng (UG). Tapi, walopun belom pernah, gue sering banget baca postingan orang-orang yang kesana. Sepertinya sih tempatnya asik, terutama menu utamanya, ngeliat penyu bertelur…! Wah… musti ikut nih, apalagi backpackeran… pasti murmer (murah meriah) dunk… So… berangkatttt!!

Menurut itinerary, waktu meeting point adalah pukul 07.00 WIB di pintu masuk bus antar kota, Terminal Kampung Rambutan. Masuk ke dalem terminal antar kota bayar Rp 500 perak*beuh..*. Berhubung ada yang ngaret, akhirnya kita baru kumpul semua sekitar jam 07.30 WIB. Ada 13 orang yang ikut trip, cewek 7 orang (gue, Mila, Pipit, Widy, Melita, Ivy, Oliv) and cowok 6 orang (Adi (pak ketu), Mirja, Yudi, Unggul, Hery) dan Danang (aseli warga Semarang. Untuk Danang meeting pointnya di Lembur Situ).

Dari Terminal Kampung Rambutan kami naek bis ekonomi jurusan Sukabumi, ongkosnya Rp 16rb*beuh..*. Berhubung bis ekonomi nan murmer dan non AC ditambah lagi dengan kondisi jalanan yang macet, jadilah itu bis penuh sesak dengan penumpang yang keringetan, tukang jualan dan tukang ngamen berbagai versi (ada yang pake karaoke, gitar, kecrekan) ngamen di kupingnya mila :D. Mila duduk di pinggir sih :D.

Akhirnya sekitar pukul 12.00 WIB kami tiba di Terminal Sudirman, Sukabumi. Dari situ kami patungan carter angkot warna ijo jurusan Terminal Lembur Situ, masing-masing bayar Rp 5ribu*beuh..*. Dua puluh menit kemudian kami sampai di Terminal Lembur Situ dengan keadaan perut yang keroncongannn… Kami memilih makan di Resto Padang karena tersedianya toilet, jd bisa cuci muka n beserrrr… hihihi . Nah, untuk biaya makannya beda-beda, tergantung yang di makan.

Sekitar pukul 13.30 WIB, perjalanan kami lanjutkan dengan menggunakan angkot elf jurusan Cikangkung. Sebenarnya sih ada elf yang langsung menuju UG dari Terminal Lembur Situ, tapi karena kami mo stay di rumah granny-nya Adi, makanya kami naek yang jurusan Cikangkung. Perkiraan waktu 4 jam sampe di Cikangkung! weeekkksss… pegel2 dah tu bokong n punggung :p. Ongkos elf ke Cikangkung per orang Rp 30rb *beuh..*.

Perjalanan kami ke Cikangkung ditemani dengan derasnya hujan… Sempet khawatir juga sih, takutnya pas sampe UG ujan mulu, bisa2 ga jadi mantai nehhh… Tapi Alhamdulillah, setelah dua jam perjalanan hujan berganti rintik2. Ketika elf yang kami tumpangi melewati perkebunan karet tiba2 terdengar bunyi ‘dusss…’ ban mobil kempesssss… jiiiaaahhh… Sambil menunggu pak supir mengganti ban mobil, narsis dulu ahhh… putu2 dengan gaya acak kadul… (teuteup) hehehe…



Perkiraan bakal tiba di UG sekitar pukul 18.00 WIB sirna setelah gue ngeliat jam di tangan menunjukkan pukul 18.30 WIB. Selidik punya selidik, keterlambatan angkot dikarenakan adanya penumpang langganan pak supir yang minta dianterin ke tempat yang letaknya bukan di jalur yang seharusnya. Jadi kami dibawa keliling, hicks...

Tiba-tiba pak supir yang bernama Pak Acong ini menawarkan kami untuk tinggal di rumahnya yang memang berlokasi di UG, dekat dengan pantai Rawabuaya. Setelah berunding, akhirnya kami memutuskan untuk menerima tawaran Pak Acong.

Setengah jam kemudian kami tiba di rumah Pak Acong. Di rumahnya kami numpang mandi & sholat. Di rumahnya pula Pak Acong kembali menawarkan jasanya pada kami untuk mengantar kami menggunakan angkotnya (elf) ke tempat2 yang hendak kami tuju, dengan imbalan Rp 650rb untuk satu hari. Gile… mahal yakkk. Entah karena pasrah atau ga ada pilihan lain, kami setuju dengan tawaran itu. Patungan untuk elf masing2 Rp 50rb*beuh..*. O ya, no HP-nya Pak Acong 087820759063.

Setelah mandi, gue dapet tugas nemenin Mila beli ikan laut. Malam itu kami ingin bakar ikan alias BBQ di pinggir pantai. Gue & Mila ke tempat penjual ikan by ojek (tukang ojeknya keneknya Pak Acong juga :p). Kami beli ikan di rumah salah seorang nelayan & di pasar ikan. Hasilnya, satu ikan gelang kambing (3 kg) dan dua ekor ikan kacang-kacang (3,6 kg) hihihi… nama ikan2nya ko lucu yak…^^. Harga ikan perkg Rp 25rb. Tapi kami dapet diskon jadi harga yang harus kami bayar untuk beli ikan totalnya Rp 140rb. Patungan beli ikan, nasi plus bumbu2 masing2 Rp 20rb *beuh..*.

Waktu sudah menunjukkan pukul 22.00 WIB, ikan baru terbeli. Perut yang keroncongan sudah tidak bisa lagi diajak kompromi. Akhirnya kami memutuskan untuk memakai jasa Pak Hayun, seorang pemilik warung makan (sekaligus pengelola Losmen Cowboy), untuk memasak ikan2 yang kami beli. (FYI: gue iseng nanya tarif Losmen Cowboy, untuk 1 kamar=Rp 300rb/hari, muat 5 orang). No. HP Pak Hayun 087720868443.

Ikan kacang-kacang digoreng dengan bumbu saus tiram, sementara Ikan gelang kambing dibakar. Patungan untuk bayar jasa Pak Hayung plus bayar ojek yang nganterin gue & Mila beli ikan, masing2 nambah Rp 5rb *beuh..*.

Sambil menunggu ikan matang, kami mendirikan tenda di pinggir pantai Rawabuaya karena malam itu kami memang ingin menginap di pinggir pantai. O ya, tendanya kami sewa di Jakarta, untuk dua tenda harga sewanya Rp 150rb. Patungan masing2 Rp 12rb *beuh..*. Awalnya, kami ingin menginap di pantai Panarikan. Tetapi setelah mendengar penjelasan dari Pak Acong bahwa di pantai Panarikan masih terdapat binatang buas, kami mengurungkan niat untuk mendirikan tenda di sana.

Setelah makan malam, saatnya merebahkan tubuh. Sleeping bag pun gelar di hamparan pasir putih. Malam itu bulan terlihat bulat dan langit berawan, kami tidur ditemani alunan deburan ombak dan suara jangkrik. Sesekali terdengar suara lolongan anjing liar dan deru sepeda motor memecah keheningan malam, ceileee… Sekitar jam 4.30 pagi gue terbangun dan melihat awan yang semalam sempat menggelayuti langit sirna, berganti dengan langit yang penuh dengan bintang2, so beautiful...

Usai shalat subuh, kami dikejutkan dengan rintik-rintik hujan. Tanpa dikomando, yang masih tidur langsung bangun semua dan bergegas membereskan sleeping bag, tenda dan barang-barang lainnya. Kami berteduh di warung makan Pak Hayung sekalian sarapan nasi goreng plus sisa ikan bakar semalam. Keinginan untuk melihat sunrise gagal dehhhh…

Untung hujannya cepat reda. Sambil menunggu Pak Acong tiba, gue, Mila, Pipit, Danang, Melita & Heri, menikmati pantai Rawabuaya dengan bernarsis ria (putu2 cuyyy…:D), nggak peduli kalo pakaian kami sudah basah kuyup diterjang ombak yang ketinggiannya mencapai 1 m… (teuteup eksis bow ^^)


Sekitar Pkl 08.00 WIB, Pak Acong baru tiba, ngaret 1 jam! Bergegas kami masuk ke dalam elf dan langsung cabut menuju Pantai Panarikan. Pantai Panarikan letaknya bersebelahan dengan lokasi konservasi penyu di Pantai Pangumbahan. Untuk mencapai Panarikan, kami harus berjalan kaki menyusuri padang ilalang, pohon2 perdu, bakau dan tanaman pantai lainnya. Makanya elf di parkir di kawasan konservasi.

Setelah 20 menit berjalan kaki, kami tiba di Panarikan. Melihat kondisi pantai, dalam hati gue bersyukur tadi malam tidak mendirikan tenda di sini. Pantai panarikan jauh dari mana2, letaknya nyempil, menyendiri… tapi pantai ini memiliki hamparan pasir putih yang alami dan luas membentang… deburan ombaknya tinggi dan menghempas keras (cocok untuk penggila surfing). Tanpa di aba2, narsis pun dimulai (putu2 again ^^).

O ya, Pantai Panarikan juga merupakan muara dari Danau Lestari yang letaknya bersebelahan dengan Panarikan. Di hutan2 kecil di pinggir danau ini masih terdapat banyak binatang buas seperti ular dan buaya muara, hiiii… seyemmm…




Puas putu2, kami segera meninggalkan Panarikan untuk menyambangi Curug Cikaso. Setelah 10 menit berkendara, tiba2 Pak Acong memarkirkan mobil disebuah bengkel untuk menambal ban mobil yang bocor kemaren :p. Udah datengnya ngaret, waktu kami terbuang lebih dari 30 menit untuk nungguin ban yang ditambal (bête bête bête ahhh…). Untuk mengisi waktu, putu2 againnnn…

Sekitar pukul 11.30 WIB, kami sampai di Curug Cikaso. Untuk menuju curug (air terjun), kami harus menggunakan perahu kayu yang kami sebut perahu vietkong (sumpehh… mirip banget ma perahunya orang2 vietkong). Biaya angkut satu perahu Rp 80rb dengan kapasitas max. 10 orang. Nah, loh kami kan ber-13. Untungnya waktu itu ada satu rombongan yang pengen nyebrang juga dan kekurangan orang. Akhirnya kami gabung sama mereka. Patungan ojek perahu masing2 Rp 10rb *beuh..*.


Setibanya di pintu masuk curug, kami harus bayar uang masuk sebesar Rp 2rb per orang *beuh..*. Curug Cikaso terdiri dari 3 air terjun. Dua curug besar dan satu curug kecil. Karena bulan ini masih masuk musim hujan, air Curug Cikaso sangat deras. Kecuali Mirja & Oliv, kami semua nyemplung ke air yang kedalamannya antara 2 – 20 m. Tetapi, arus atas air yang begitu deras ditambah arus bawah air yang kencang, memaksa gue untuk menyerah berenang ke arah air terjun :p.


O ya… ada insiden kecil terjadi di curug ini. Salah seorang dari kami hampir tenggelam karena tidak bisa berenang (sory ya cuy… gue ga nyebut nama lho… piss :D). Untunglah di sana ada live guard yang emang dari tadi udah ngetemin kami hihihi… (udah punya feeling kali ya tu orang). So, buat yang nggak bisa renang, disarankan untuk berenang di tepian aja, deket2 karang, bahaya cuy… ;)

Puas berenang & putu2, kami beranjak meninggalkan curug untuk makan siang di daerah Surade, saat itu waktu menunjukkan pukul 13.30 WIB. Biaya makan berbeda-beda tergantung apa yang dimakan.

Perjalanan berikutnya ke Goa Gunung Sungging. Goa yang terletak di sebuah desa di kaki Gunung Sungging ini kami tempuh dengan berjalan kaki sekitar 10 menit dengan menyusuri pematang sawah. Untuk menjelajah keindahan goa, kami ditemani oleh seorang juru kunci (kuncen) bernama Pak Nadmudin.

Menurut keterangan Pak Kuncen, goa tersebut memiliki cerita legenda. Katanya, goa tersebut merupakan tempat persembunyian Prabu Siliwangi dari kejaran anaknya (Pangerang Kian Santang) yang terus meminta agar ayahnya memeluk ajaran islam. Kabarnya, goa tersebut tembus hingga ke Cirebon, Banten dan Penjalu (Tasikmalaya). Namun hingga kini hal tersebut tidak bisa dibuktikan kebenarannya.


Masih menurut Pak Kuncen, luas lokasi goa mencapai 6 hektar dan goa tersebut dibuka untuk umum sejak tahun 1982. Untuk menuju ke dalam goa, kami harus melewati sebuah pintu masuk yang kecil dan sempit. Ketinggian di dalam goa pun tidak rata, terkadang kami harus jalan merunduk. Jalanan di dalam goa licin dan becek, makanya sempat terdengar suara berdebam…buuuggg… (Adi kepleset huehuehue… piss man…:D).

Stalagtit di goa tidak mengeluarkan air, begitu pula dengan stalagmitnya. Namun demikian, batu2 di goa sangat lembab. Penghuni di dalam goa bukan hanya kelelawar tapi juga jin! Ya iyalah, goa yang penuh aura mistis ini juga menjadi tempat pesugihan sih… Dan yang bikin gue deg-degan adalah ketika Pak Kuncen mendapat bisikan bahwa tiga orang diantara kami (gue, Pipit & Widi) harus merasakan misteri Batu Putar. Menurut Pak Kuncen, semua permohonan orang2 yang terpilih untuk melewati batu putar akan terkabul! Jiahhhh… bukannya kalo memohon itu cuma sama Tuhan yak???

Emang terasa banget balutan mistik di goa ini. Contohnya aja bau bunga-bungaan yang selalu mengikuti kami, adanya tempat kemenyan di salah satu sudut goa, stalagtit berbentuk buaya (katanya itu jelmaan buaya putih kendaraannya Prabu Siliwangi), ada juga stalagmit berbentuk pantat gajah (katanya juga jelmaan kendaraannya Prabu Siliwangi), trus ada Tiang Ukir (katanya kalo memeluk Tiang Ukir maka tenaga Anda akan bertambah kuat).

Dan yang terakhir saat gue, Pipit & Widi berhasil melewati dua celah sempit Batu Putar (secara logika, sangat tidak mungkin buat kami melewati celah sempit itu karena memang celahnya sangat sempit. “It’s magic”, kata Widi). Tapi jujur, ketika melewati Batu Putar, gue merasa de ja vu :p. Usai menjajal Batu Putar, kami merasa harus menghentikan perjalanan menyusuri goa karena perasaan yang semakin tidak nyaman dan tidak pengen musyrik!


Sampai di luar goa, kami patungan membayar jasa Pak Kuncen masing2 sebesar Rp 14rb *beuh..*. Waktu sudah menunjukkan pukul 17.00 WIB saat kami meninggalkan Goa Gunung Sungging. Sore itu seharusnya kami musti sampai di lokasi konservasi penyu pada pukul 17.00 WIB untuk melihat pelepasan tukik, tapi ga keburu… :p Kami tiba di Pantai Ujung Genteng sekitar pukul 18.00 WIB. Akhirnya, kami menghabiskan sore itu dengan duduk2 di pinggir pantai sambil menikmati sunset… very awesome view ^^.



Puas putu2 kami mencari warung makan. Biaya makan malam, tergantung apa yang dimakan. Setelah itu kami kembali ke rumah Pak Acong untuk mandi, sholat dan istirahat sejenak. Malam itu kami memutuskan untuk nginep di rumah Pak Acong dan pada tengah malamnya kami berencana pergi ke Pantai Pengumbahan untuk melihat penyu bertelur. Tetapi karena rasa lelah setelah seharian jalan-jalan ditambah kantuk yang mendera, cuma gue & Pipit aja yang akhirnya pergi ke Pantai Pangumbahan, lokasi Konservasi Penyu Hijau.

Kami berdua berangkat dari rumah Pak Acong dengan ojek motor. Biaya ojek motor pulang pergi Rp 30rb *beuh..*. Sebenarnya malam itu kemungkinan besar kami bakalan gagal melihat penyu bertelur. Pasalnya, bulan Februari bukan musimnya penyu untuk bertelur. Tapi tak apa, seandainya tidak melihat penyu bertelurpun gue & Pipit sudah merasa puas.

Kami tiba di kawasan konservasi sekitar pukul 23.30 WIB. Di tempat itu ramai berkumpul wisatawan lokal, mungkin sekitar 80-100 orang. Pada pukul 01.00 WIB, seorang penjaga memberikan komando agar kami mengikutinya masuk ke kawasan pantai karena ada seekor penyu yang sedang membuat lubang untuk bertelur. Alhamdulillah… muka gue & Pipit langsung cerah, akhirnya kami bisa melihat penyu bertelur, yipiii… Setibanya di bibir pantai, kami kembali diminta untuk duduk menunggu aba-aba dari penjaga yang lain (yang sedang menunggu si penyu membuat lubang di dekat semak-semak). Kebetulan malam itu bulan purnama. Sinarnya yang terang menyinari sepanjang Pantai Pangumbahan, awesome…

Setelah 15 menit menunggu, gue melihat aba-aba berupa sinar dari lampu senter berkedip2 yang menandakan bahwa wisatawan boleh mendekat karena penyunya sudah bertelur. Untung saja, Pak Penjaga mengenali gue & Pipit (dia mengenali kami karena siang tadi kami mampir ke kawasan konservasi sebelum menuju Pantai Panarikan). Makanya gue dapat kesempatan pertama (paling depan), ngambil putu si penyu yang sedang bertelur tanpa perlu antri hihihi... tengkyu Pak Penjaga ^^. Sayang, kamera Pipit batrenya abis, akhirnya cuma kamera guelah yang bisa mengabadikan sang penyu ;).


Menurut Pak Penjaga (sory gue lupa namanya siapa :D), musim bertelur penyu terjadi pada bulan Agustus – Januari. Pada bulan2 itu, dalam satu pos bisa terdapat 30 – 40 ekor penyu yang bertelur (kawasan itu memiliki 6 pos). Sekali bertelur, seekor penyu bisa menghasilkan 120-130 telur dan mereka membutuhkan waktu sekitar 2 jam untuk proses bertelur (mulai dari naik ke daratan, mencari lokasi, membuat lubang, bertelur, menutup lubang, sampai kembali lagi ke laut).

Tadinya gue & Pipit mau menunggu sampai si Penyu kembali ke laut. Tetapi, begitu terlihat ada badai di tengah2 laut, ombak yang mulai membesar, angin yang semakin kencang dan gumpalan awan hitam mulai menutupi bulan, gue & Pipit memutuskan untuk segera meninggalkan kawasan konservasi, kami khawatir kehujanan sebelum tiba di rumah Pak Acong. Saat itu waktu sudah menunjukkan pukul 02.40 WIB. Benar saja, begitu menginjakkan kaki di rumah Pak Acong, hujan turun dengan derasnya. Alhamdulillah… kami tidak kehujanan di jalan.

Usai sholat subuh saatnya berkemas2. Kami kembali mencarter elf Pak Acong dengan tujuan langsung ke Terminal Sudirman, Sukabumi. Masing2 bayar ongkos sebesar Rp 38rb *beuh..*. Ongkos kali ini lebih murah karena Pak Acong sekalian ngangkut penumpang di sepanjang perjalanan. Setelah dua jam perjalanan tiba2 ban mobil Pak Acong kempes lagi, jiahhhh… cape d…

Sekitar pukul 11.30 WIB kami tiba di Sukabumi. Perut yang dari tadi keroncongan langsung diisi bakso dan es campur. Biaya yang dikeluarkan untuk makan siang (sekaligus sarapan) ini, tergantung apa yang dipesan. Setelah menumpang sholat disebuah mesjid di dekat terminal, kami meninggalkan Sukabumi dengan bus ekonomi jurusan Kampung Rambutan. Untuk ongkos bus masing2 mengeluarkan Rp 16rb *beuh..*, ditambah bayar peron masing2 Rp 500 perak *beuh..*.


Setelah terjebak di dalam bus yang penuh sesak selama kurang lebih 5 jam, akhirnya kami tiba di kampung rambutan sekitar pukul 17.30 WIB. Welcome back…

Perjalanan gue kali ini benar2 menyenangkan. Selain dapet temen2 baru, gue juga mengalami kejadian2 seru dan menikmati pemandangan2 yang indah… mudah2n next trip akan sama menyenangkannya dengan yang ini. Tengkyu folks… CS’er jangan kapok ngajak gue yakkk :D


*Sory gaya bahasanya acak kadul… secara yang baca juga gayanya acak kadul semua huehuehue…:D

Salam,
Ifa Abdoel

Tuesday, February 02, 2010

Technologic

by Duft Punk

Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
Write it, cut it, paste it, save it,
Load it, check it, quick - rewrite it,
Plug it, play it, burn it, rip it,
Drag and drop it, zip - unzip it,
Lock it, fill it, call it, find it,
View it, code it, jam - unlock it,
Surf it, scroll it, pause it, click it,
Cross it, crack it, switch - update it,
Name it, rate it, tune it, print it,
Scan it, send it, fax - rename it,
Touch it, bring it, pay it, watch it,
Turn it, leave it, start - format it.


enjoy it!

Monday, February 01, 2010

she did it again!

I'm not a princess, this ain't a fairy tale
I'm not the one you'll sweep off her feet,
Lead her up the stairwell
This ain't Hollywood, this is a small town,
I was a dreamer before you went and let me down
Now it's too late for you
And your white horse, to come around

Baby I was naive,
Got lost in your eyes
And never really had a chance
My mistake, I didn't know to be in love
You had to fight to have the upper hand
I had so many dreams
About you and me
Happy endings
Now I know



------------------------
one is never enough for her...

Album of the Year:
Taylor Swift, Fearless

Country Album:
Fearless, Taylor Swift

Female Country Vocal Performance:
"White Horse," Taylor Swift

Country Song:
"White Horse," Taylor Swift

again...

and again...

and agaaaiin!

big smile...

but oops...

the trophies are bigger and heavier than her smile.


can't wait to see her debut movie with "the werewolf" this Feb...



today was a fairytale...




Saturday, September 19, 2009

VMA 2009


Ini dia nih, berita terheboh di youtube akhir2 ini. Saat Kanye West Kanye West emang nyebelin banget deh! Sirik!! >_< Bahkan Obama sampe bilang si Kanye West tuh jackass! :D

the whole story

Buat gw emang semua music video nya Taylor Swift keren banget, hehehehe, cewek abis deh. Gw sih kagum ya sama Taylor, udah suara bagus, nyiptain sendiri lagu2nya, main gitar, trus dia tuh keliatan simple banget dan humble. Yang paling okenya, jalur musik dia country. Aaah gw banget deh, pelarian dari si Billy Gilman yang ga pernah lagi ngeluarin album. wekekekey :P

So, here it is Best Female Video : You Belong With Me by Taylor Swift....



padahal baru keluar sebulan kurang loh..

oh ya jangan lupa tonton juga versi parody nya!! haha, special guest nya nigahiga loh.

Thursday, August 27, 2009

he said -.- I said :D

Hi! I know this will be a very long blog. LOL. yea.. after a very long time never post any blog. I don't know why that I even care to share my chat with Jesper, 16 yo swedish. One point, teens nowadays are just so stubborn, they think they are better than the adults. LOL, that doesn't mean that I'm an adult now. I can just say, hahahaha.
Esp with Jesper who seems never enjoy his life and always asks but never tries to solve problems he got. Well, perhaps you have the answers he needs, just post a comment here.
I'm glad that I ever tried to answer his questions though he's not satisfied at all, it's similar but exactly not the same. ROFL. aaaaah... Jesper, you f*ck up your own life and you never realize it. I bet you'll commit suicide at the end.

Anyway, Ramadan Kareem readers!! ^^


[9:05:31 PM] Fit: yay! new pic!
[9:05:33 PM] Fit: :D
[9:07:54 PM] Jesper: lol
[9:07:55 PM] Jesper: hello
[9:09:50 PM] Fit: hej!
[9:10:06 PM] Jesper: 0_o
[9:10:32 PM] Fit: hur mår du?
[9:10:44 PM] Jesper: crappy
[9:10:46 PM] Jesper: you?
[9:10:51 PM] Fit: (rofl)
[9:10:57 PM] Fit: feel so good
[9:11:13 PM] Fit: I'm so proud of today's perfect disguise
[9:11:36 PM] Fit: today is my sister's graduation ceremony.
[9:11:55 PM] Fit: she's almost a doctor now.
[9:12:19 PM] Jesper: oh
[9:12:32 PM] Jesper: disguise...?
[9:12:34 PM] Fit: yea
[9:12:44 PM] Fit: I pretend to be a first year student
[9:13:04 PM] Fit: so that they allowed me to do choir for graduation
[9:13:06 PM] Fit: hahaha
[9:13:15 PM] Jesper: lol
[9:14:07 PM] Fit: this is last year graduation http://www.youtube.com/watch?v=FIkbJ6CyO44
[9:14:17 PM] Fit: I was there, but too small to be seen
[9:14:18 PM] Fit: :D
[9:15:11 PM] Fit: a choir with more than 4000 members
[9:15:24 PM] Jesper: heavy >.>
[9:16:14 PM] Fit: I believe that's the biggest college choir ever!
[9:16:28 PM] Fit: (rofl)
[9:16:35 PM] Jesper: probably not
[9:16:54 PM] Fit: I don't know the competitor.
[9:17:37 PM] Jesper: north korea?
[9:17:51 PM] Fit: they do it every year?
[9:18:12 PM] Jesper: ...
[9:18:14 PM] Jesper: wait
[9:18:17 PM] Fit: well, we do it twice a year
[9:19:54 PM] Jesper: http://www.youtube.com/watch?v=67eBYOBHn1E if they can do that crap then they can prolly put together a choir with more than 4k members yh...
[9:20:07 PM] Fit: aaah
[9:20:44 PM] Fit: well, I think it's millitary parade
[9:20:54 PM] Jesper: yh it is
[9:20:54 PM] Fit: I said the biggest college choir ever!
[9:20:56 PM] Fit: :D
[9:21:03 PM] Jesper: but they do more stuff as well, and that was just an example
[9:21:18 PM] Jesper: -_-
[9:21:28 PM] Fit: 8-)
[9:21:51 PM] Fit: go find the bigger college choir if you can..
[9:23:14 PM] Fit: I challenge you! ;)
[9:23:56 PM] Jesper: my question though -.-
[9:24:10 PM] Fit: :^)
[9:24:11 PM] Jesper: is every1 srsly in that fucking choir or is it just some forced crap at graduation?
[9:24:32 PM] Fit: yea of course
[9:24:44 PM] Fit: why do I have to tell a lie to you anyway?
[9:24:44 PM] Jesper: lol
[9:24:55 PM] Jesper: so you are telling me
[9:24:57 PM] Jesper: that 4k people do that on their free time?
[9:25:02 PM] Jesper: often?
[9:25:19 PM] Fit: well, they are all first year student.
[9:25:38 PM] Jesper: and not forced -.-?
[9:25:41 PM] Fit: it's my college tradition that all new students do choir for graduation.
[9:25:45 PM] Fit: nah.
[9:25:52 PM] Jesper: exactly
[9:25:57 PM] Jesper: but it's just a 1 time thing
[9:26:02 PM] Fit: it's a proud to be UI's student.
[9:26:10 PM] Jesper: all schools here does that (more or less)
[9:26:23 PM] Jesper: not that we have that many students anyway, no
[9:26:35 PM] Fit: well, seriously they do the choir also next saturday
[9:26:44 PM] Jesper: just assuming that there should be somewhere (china,japan,something)
[9:26:47 PM] Fit: for postgraduate graduation.
[9:27:01 PM] Jesper: u know
[9:27:06 PM] Jesper: it's sort of like saying
[9:27:16 PM] Fit: but unfortunately, those countries never do that.
[9:27:31 PM] Jesper: "everyone plays football at this specific day" but they don't usually play football >.>
[9:27:35 PM] Jesper: same thing
[9:27:54 PM] Fit: ??
[9:27:58 PM] Jesper: and if they're not srsly trained then I don't consider them a choir, because
[9:28:02 PM] Jesper: I am a bitch.
[9:28:16 PM] Fit: honestly, i don't really understand about that football players
[9:28:28 PM] Jesper: well i mean
[9:28:31 PM] Fit: yea.. we're trained for about two weeks
[9:28:37 PM] Fit: but everyday in two weeks
[9:28:40 PM] Jesper: that's my point
[9:29:08 PM] Jesper: there's tons of schools that does that
[9:29:26 PM] Jesper: and I'm just assuming that there is at least one that is bigger than yours -.-
[9:29:26 PM] Fit: with 4000 choir members?
[9:29:45 PM] Fit: ok, I understand.
[9:29:54 PM] Jesper: yup...
[9:29:54 PM Edited 9:30:07 PM] Fit: but I still cant find the bigger one.
[9:29:58 PM] Fit: that's my point.
[9:30:04 PM] Jesper: that's because
[9:30:08 PM] Jesper: nobody cares?
[9:30:14 PM] Jesper: and if it would be in China or Japan
[9:30:15 PM] Fit: haha
[9:30:23 PM] Jesper: it wouldn't be in english (or whatever language u r trying) , correct?
[9:30:33 PM] Jesper: just a local thing...
[9:30:35 PM] Fit: yea.. that's why I challege you to find the bigger one
[9:30:43 PM] Fit: well, if you are willing to do that
[9:31:00 PM] Jesper: ask me in 10 years when i speak fluid japanese and/or chinese
[9:31:01 PM] Fit: if u just dont care, no problem with me
[9:31:08 PM] Fit: aaaaaah
[9:31:25 PM] Jesper: I'm saying that
[9:31:36 PM] Jesper: it is hard to find any info on big college choirs on google or smthn
[9:31:45 PM] Fit: http://www.google.co.id/search?hl=id&source=hp&fkt=1272797&fsdt=2641422&q=the+biggest+college+choir&meta=&aq=f&oq=
[9:31:46 PM] Jesper: because I don't think a lot people care
[9:31:48 PM] Jesper: if they did care
[9:31:52 PM] Fit: even google don't know it
[9:31:57 PM] Jesper: I could find it easily
[9:32:02 PM] Jesper: read what i said...
[9:32:22 PM] Jesper: It's because nobody cares, if nobody visits the site, then it will be faaaaarrrr back on google
[9:32:43 PM] Fit: why do u think my country couldn't have the biggest choir college?
[9:32:57 PM] Fit: we have 240 millions people here
[9:33:25 PM] Jesper: and there r no bigger schools with bigger "choirs" -.-?
[9:33:32 PM] Fit: LOL
[9:35:41 PM] Fit: even if I said my country has the most islands in the world.
[9:35:51 PM] Fit: I think u wouldn't believe that.
[9:36:17 PM] Fit: and then said, Japan or Chine should have more islands.
[9:36:49 PM] Jesper: err
[9:36:53 PM] Jesper: lol
[9:36:59 PM] Fit: but the truth is indonesia has 17000 islands
[9:37:09 PM] Fit: I don't care if nobody cares.
[9:37:21 PM] Jesper: ur point being?
[9:37:42 PM] Fit: I think u got my point
[9:37:48 PM] Jesper: I'm not saying it's not possible that UR COUNTRY has the biggest one
[9:37:48 PM] Fit: u're a clever boy.
[9:38:01 PM] Jesper: but I don't think it's u specifically
[9:38:15 PM] Fit: :D
[9:38:15 PM] Jesper: plus it's not a real choir anyway -.-
[9:38:26 PM] Fit: whatever :P
[9:38:32 PM] Jesper: then u can just round up a bunch of ppl and fucking sing n call it a choir
[9:38:35 PM] Jesper: which u do
[9:38:40 PM] Jesper: and then it is not the biggest one
[9:38:41 PM] Fit: we're trained.
[9:38:47 PM] Jesper: for 2 weeks
[9:38:55 PM] Jesper: like all other schools...
[9:38:57 PM] Fit: do u that millitary choir is a real choir?
[9:39:01 PM] Fit: :D
[9:39:34 PM] Fit: I don't believe that they are trained regurally every week.
[9:40:07 PM] Fit: millitary has other more things to do than just get trained for choir
[9:40:27 PM] Jesper: why do u bring up military...?
[9:40:29 PM] Fit: it also happens with the new college students.
[9:40:41 PM Edited 9:40:48 PM] Fit: coz u sent me the link
[9:41:56 PM] Jesper: that's not military
[9:42:16 PM] Jesper: it's the kids that attend the "mass games"
[9:42:26 PM] Fit: it says millitary parade
[9:42:37 PM] Jesper: let me find another example then...
[9:42:46 PM] Fit: and what I see they were wearing millitary clothes.
[9:43:04 PM] Fit: oki
[9:43:12 PM] Jesper: and no
[9:43:18 PM] Jesper: that is not military
[9:43:24 PM] Jesper: north korea is just like that...
[9:43:30 PM] Jesper: lol
[9:43:34 PM] Fit: haha
[9:43:40 PM] Fit: I just read the title
[9:43:41 PM] Jesper: it's propaganda
[9:43:47 PM] Jesper: that's why they're dressed like that
[9:44:07 PM Edited 9:44:30 PM] Jesper: plus I was referring specifically to the 15000 ppl in the background
[9:44:23 PM] Fit: but I do believe north korea has so many millatary
[9:44:33 PM] Jesper: sure
[9:44:40 PM] Jesper: moment
[9:46:13 PM] Jesper: http://www.youtube.com/watch?v=N9ZrP40wdlg&feature=fvst
[9:46:24 PM] Jesper: 1:00
[9:46:26 PM] Jesper: kids
[9:46:38 PM] Jesper: they're all kids
[9:46:50 PM] Fit: nic
[9:46:51 PM] Fit: e
[9:46:59 PM] Jesper: -.-
[9:47:00 PM] Jesper: no
[9:47:17 PM Edited 9:47:25 PM] Jesper: they work several hours a day to show off some shit that nobody even watches
[9:47:25 PM] Fit: haha
[9:47:35 PM] Jesper: srsly...
[9:48:01 PM] Jesper: u know
[9:48:08 PM] Jesper: it's like i would
[9:48:27 PM] Jesper: dress up 50 ppl in bear costumes and make them all sing
[9:48:42 PM] Jesper: "i have the largest dressed-like-a-bear choir"
[9:48:45 PM] Fit: well. for me it's like u always think everyone else does is just a shit.
[9:48:47 PM] Fit: :D
[9:49:05 PM] Jesper: (rain)
[9:49:18 PM] Jesper: of course I do
[9:49:24 PM] Fit: haha
[9:49:26 PM] Jesper: humans suck
[9:49:28 PM] Fit: I knew!
[9:50:23 PM] Fit: there are always bright sides of humans that you just havent realized yet.
[9:50:40 PM] Jesper: that is very fucking retarded
[9:50:44 PM] Fit: God never makes this world just for a full of shit.
[9:50:45 PM] Jesper: we can be nice to each other
[9:50:55 PM] Jesper: but the main point is that we fuck up everything we come in contact with
[9:51:19 PM] Jesper: when people say "there are good people too" they mean kind, nice people
[9:51:29 PM] Fit: I dont think so.
[9:51:29 PM] Jesper: but that doesn't change the fact that they also fuck up the world
[9:51:43 PM] Jesper: well we have
[9:51:53 PM] Fit: well, as an ex-teen I really do understand with what you feel now.
[9:51:55 PM] Jesper: you can't just say "whoa I don't think so 0.o"
[9:51:56 PM] Fit: :D
[9:52:06 PM] Jesper: stupid
[9:52:27 PM] Jesper: I mean that people thinks that everything evolves around us
[9:52:34 PM] Jesper: humans as a species is not important
[9:52:35 PM] Fit: it's just about the different perspetives.
[9:52:45 PM] Jesper: no...
[9:52:56 PM] Fit: when u think everything's a shit that what you'll get, a shit.
[9:53:01 PM] Jesper: we have done nothing to improve anything
[9:53:11 PM] Jesper: again
[9:53:16 PM] Jesper: everyone says this
[9:53:22 PM] Fit: what?
[9:53:26 PM] Jesper: "be positive bitch"
[9:53:28 PM] Jesper: but
[9:53:30 PM] Fit: haha
[9:53:40 PM] Jesper: I'm saying that we have ruined everything
[9:53:46 PM] Jesper: understand -.-?
[9:53:48 PM] Jesper: and that is fact
[9:53:49 PM] Fit: nah
[9:53:51 PM] Jesper: so
[9:53:54 PM] Fit: ruined what?
[9:54:02 PM] Jesper: killed millions of species, that's 1 thing
[9:54:03 PM] Fit: nothing's ruined for me.
[9:54:13 PM] Jesper: exactly...
[9:54:21 PM] Jesper: always "me,us,humans"
[9:54:24 PM] Fit: so, u judge all humans for that?
[9:54:42 PM] Jesper: well
[9:54:42 PM] Jesper: let me put it like this
[9:54:46 PM] Jesper: if u don't live out in the woods
[9:54:52 PM] Fit: there are millions good humans out there.
[9:55:01 PM] Jesper: u r fucking things up.
[9:55:15 PM] Jesper: u're not listening
[9:55:19 PM] Fit: ??
[9:55:34 PM] Jesper: I am saying that there is "good" people
[9:55:35 PM] Jesper: but
[9:55:39 PM] Jesper: they still fuck things up
[9:55:46 PM] Fit: if I'm not listening to you, I would just go away or block you.
[9:56:03 PM] Fit: u fuck things up?
[9:56:07 PM] Jesper: then read more carefully -.-
[9:56:17 PM] Fit: oki -,-
[9:56:34 PM] Fit: I just say what I think is right.
[9:56:35 PM] Jesper: when u say good/nice you mean as a person
[9:56:36 PM] Fit: just like you
[9:56:50 PM] Jesper: that is not what I am talking about
[9:57:42 PM] Fit: mmm.. good/nice as servants of God
[9:57:45 PM] Fit: LOL
[9:57:47 PM] Jesper: tell me this instead
[9:57:51 PM] Jesper: what is the purpose of humans as a race?
[9:58:13 PM] Fit: that's why they always try to be a good/nice human for other humans
[9:58:26 PM] Jesper: answer...
[9:58:29 PM] Fit: wait a minute
[9:58:54 PM] Fit: to get to know each other better
[9:59:15 PM] Fit: I mean if humans only come from one race.
[9:59:31 PM] Fit: it'd be just so plain
[9:59:36 PM] Fit: I mean...
[9:59:42 PM] Jesper: RACE
[9:59:47 PM] Jesper: humans
[9:59:47 PM] Jesper: as
[9:59:48 PM] Jesper: a
[9:59:49 PM] Jesper: species
[9:59:59 PM] Jesper: humans,cats,dogs
[10:00:02 PM] Jesper: understand?
[10:00:04 PM] Fit: oki.
[10:00:12 PM] Fit: haha, missunderstood.
[10:00:17 PM] Jesper: what is the purpose of humans and what have we done for this world that is a positive thing?
[10:01:19 PM] Fit: I think the purpose of human as a race is as Caliphs for this world.
[10:01:33 PM] Fit: who take care of all the other species.
[10:01:40 PM] Jesper: -.-
[10:01:53 PM] Fit: really, humans are special race
[10:01:53 PM] Jesper: but that is a stupid thing to say when we have killed around half of them
[10:01:59 PM] Fit: that God makes.
[10:02:03 PM] Jesper: u religious or something?
[10:02:11 PM] Fit: haha
[10:02:18 PM] Fit: what do u think?
[10:02:31 PM] Jesper: yh
[10:02:45 PM] Fit: well,,
[10:02:59 PM] Jesper: I'm not gonna have a conversation with someone who is always gonna come up with the same answers someone else has told them before
[10:03:11 PM] Fit: I think that all races except humans will just go to heaven after this earth's life.
[10:03:46 PM] Jesper: did I ask that?
[10:04:36 PM] Fit: hey, look urself. u are the one who always says that humans fuck up everthing and u never accept or at least respect on my oppinions.
[10:04:49 PM] Jesper: ...
[10:04:53 PM] Jesper: but u misunderstood me
[10:05:01 PM] Jesper: u said so urself
[10:05:16 PM] Jesper: It is sort of like...
[10:05:29 PM] Fit: so.. what u want from my answers then?
[10:05:37 PM] Jesper: if i say "blue is the prettiest color" and u would reply by saying "no! icecream is better!"
[10:05:46 PM] Jesper: it makes no sense...
[10:05:51 PM] Jesper: that is what you are doing
[10:05:56 PM] Fit: really?
[10:06:02 PM] Jesper: yh really
[10:06:03 PM] Fit: give me a real example
[10:06:33 PM] Jesper: what is the purpose of humans and what have we done for this world that is a positive thing?
[10:06:37 PM] Jesper: answered it?
[10:06:40 PM] Jesper: No.
[10:06:40 PM] Fit: of what I answered you and it didn't have related
[10:06:50 PM] Fit: ok.
[10:06:57 PM] Jesper: I think that all races except humans will just go to heaven after this earth's life.
[10:06:59 PM] Jesper: there's one
[10:07:34 PM] Fit: ok. so, will you give me a chance why I said those words?
[10:07:46 PM] Jesper: no
[10:07:51 PM] Jesper: It's not relevant
[10:07:58 PM] Fit: what relevant
[10:07:59 PM] Fit: ?
[10:08:07 PM] Jesper: try to answer the question instead
[10:08:20 PM] Fit: you asked me about humans as race?
[10:08:24 PM] Jesper: name one positive thing that humans have done (which was not for ourselves)
[10:08:29 PM] Fit: different from the other species
[10:08:44 PM] Fit: it's all because humans have thoughts
[10:08:56 PM] Fit: they can think, not like other races.
[10:09:00 PM] Fit: that's why
[10:09:06 PM] Fit: some humas fuck up
[10:09:19 PM] Fit: but there're still others good humans
[10:09:30 PM] Jesper: u r doing it again
[10:09:31 PM] Fit: it's all their choice to be a good or a bad human.
[10:09:49 PM] Fit: I just try to explain it all to you
[10:09:56 PM] Jesper: stop
[10:09:59 PM] Jesper: hold
[10:10:14 PM] Jesper: we are not talking morals and crap
[10:10:22 PM] Jesper: we are not talking wether persons are good or not
[10:10:27 PM] Fit: so, what r we talking about?
[10:10:41 PM] Fit: okay.
[10:10:42 PM] Jesper: what humans consider good and what is good
[10:10:42 PM] Jesper: is not the same thing
[10:10:43 PM] Jesper: we are talking about
[10:10:48 PM] Jesper: us changing the world
[10:10:52 PM] Jesper: not ourselves
[10:10:54 PM] Fit: okay then.
[10:11:30 PM] Fit: u mean like we ruin this earth and make a global warming?
[10:11:44 PM] Jesper: for example
[10:11:56 PM] Fit: so, u ask me what good things that humans have done to this earth?
[10:11:58 PM] Jesper: but a better example
[10:12:04 PM] Jesper: more or less
[10:12:06 PM] Jesper: yes
[10:12:10 PM] Fit: okay.
[10:12:36 PM] Fit: will u please listen to my answers now and not complaining for a moment?
[10:12:46 PM] Fit: my oppinion is that.....
[10:13:23 PM] Fit: a lot of good things that humans have done for this world.
[10:13:30 PM] Fit: like science.
[10:13:32 PM] Jesper: like?
[10:13:36 PM] Jesper: god...
[10:13:38 PM] Jesper: u did it again
[10:13:43 PM] Jesper: that is also for ourselves
[10:13:54 PM] Jesper: do u think it matters to the earth or the animals?
[10:13:59 PM] Fit: I don't get what u mean
[10:13:59 PM] Jesper: or anything?
[10:14:12 PM] Jesper: science is for ourselves
[10:14:18 PM] Jesper: we create things for ourselves
[10:14:22 PM] Jesper: understand?
[10:14:26 PM] Fit: well, I think it's all what God provides humans for living in this earth
[10:14:38 PM] Fit: earth itself and other races.
[10:14:57 PM] Fit: so, u will never accept all my answer
[10:15:07 PM] Jesper: still not answering me lol
[10:15:16 PM] Jesper: I was just asking for a concrete answer
[10:15:24 PM] Jesper: wait a bit
[10:15:27 PM] Fit: because u think that humans are just the same species with animals and plants
[10:15:29 PM] Jesper: let me give an example ok?
[10:15:51 PM] Jesper: I plant a tree, ok? take that as an example
[10:15:58 PM] Fit: ok
[10:16:04 PM] Jesper: instead of burning one down
[10:16:23 PM] Jesper: I mean...
[10:16:29 PM] Jesper: not in small scale
[10:16:42 PM] Fit: it's okay for me if humans are burning one down as long as it's usefull
[10:16:47 PM] Jesper: when we want to stop global warming and all that
[10:16:52 PM] Fit: and we can plant another tree.
[10:16:53 PM] Jesper: It's only because of ourselves
[10:17:04 PM] Jesper: ...
[10:17:04 PM] Fit: ok.
[10:17:12 PM] Jesper: but we can't bring extinct animals back
[10:17:17 PM] Fit: now, let me ask you this...
[10:17:19 PM] Jesper: and we can't undo changes we've made
[10:17:43 PM] Fit: u know what?
[10:18:07 PM] Fit: humans even didn't make dinosaurus became extinct
[10:18:25 PM] Fit: it extincted before humans were here in this earth.
[10:18:46 PM] Fit: so, who made dinosaurus extincted?
[10:18:53 PM] Fit: it's all God's willing.
[10:18:57 PM] Jesper: please...
[10:19:01 PM] Jesper: please...
[10:19:04 PM] Jesper: please...
[10:19:04 PM] Fit: please... too
[10:19:09 PM] Jesper: I am saying
[10:19:12 PM] Fit: I still have some words to say
[10:19:23 PM] Jesper: that we have killed more than any other species both in total numbers and %
[10:19:37 PM] Jesper: and did it all on purpose
[10:19:55 PM] Fit: my point is that u cant always blame humans for animals extinct
[10:20:27 PM] Jesper: no
[10:20:42 PM] Fit: a lot of scientists do their best to make almost extrinct animals live
[10:20:44 PM] Jesper: but u r jumping around my question all the time
[10:21:01 PM] Jesper: for ourselves, because it interests us...
[10:21:02 PM] Fit: the things that u have to realize is
[10:21:18 PM] Fit: there are always a black and a white in this life
[10:21:23 PM] Fit: bad and good
[10:21:51 PM] Fit: u can't just blame and think that all humans fuck up this earth
[10:21:53 PM] Jesper: I don't wanna talk anymore
[10:22:02 PM] Jesper: u can't even answer
[10:22:19 PM] Fit: and u can't even listen and try to understand my answers.
[10:22:26 PM] Fit: bye...
[10:22:34 PM] Jesper: ...
[10:22:51 PM] Jesper: they r answers to other questions, even if they are right
[10:23:27 PM] Fit: ok, if you think I'm not good person who could answer ur questions.
[10:23:34 PM] Jesper: like u say not everything is our fault, but I didn't ask if it is
[10:23:36 PM] Jesper: lol
[10:23:38 PM] Fit: hope u find a better person to answer!
[10:23:57 PM] Fit: what I want is just share what I know and what I think.
[10:24:01 PM] Jesper: it's just tiring
[10:24:05 PM] Jesper: yh i know
[10:24:19 PM] Fit: I don't want you to keep all ur negative thoughts about this life.
[10:24:29 PM] Jesper: err
[10:24:36 PM] Fit: and if you can't accept that. it's not a problem for me.
[10:24:45 PM] Jesper: 1
[10:24:46 PM] Jesper: thing
[10:24:59 PM Edited 10:25:29 PM] Fit: really, but I'm so glad that I ever tried to explain it to you.
[10:25:07 PM] Fit: that's all.
[10:25:36 PM] Jesper: just
[10:25:45 PM] Jesper: try to drop all concepts
[10:25:52 PM] Jesper: like if we say
[10:26:05 PM] Jesper: how we think
[10:26:14 PM] Jesper: is not the only way of thinking
[10:26:23 PM] Fit: yea, I agree
[10:26:28 PM] Jesper: and humans see things in a certain way
[10:26:45 PM] Jesper: when we think
[10:27:02 PM] Jesper: we are thinking "how can this benefit me?"
[10:27:13 PM] Jesper: or us
[10:27:53 PM] Fit: if we see things in just one way, I think we don't need psychologists or I think there will be no debating on this life.
[10:28:22 PM] Fit: well, I don't always think or do somethings that always benefit me.
[10:28:33 PM] Fit: like helping others.
[10:28:46 PM] Fit: it's just a fun of living
[10:29:02 PM] Jesper: I mean
[10:29:14 PM] Fit: if u always do things that only benefits you, you will never get satisfied.
[10:29:20 PM] Fit: that's what I think.
[10:29:28 PM] Jesper: when i say
[10:29:31 PM] Jesper: me/us
[10:29:34 PM] Jesper: I mean humans
[10:29:35 PM] Jesper: u know
[10:29:42 PM] Fit: ok
[10:29:43 PM] Jesper: it's just a metaphor
[10:29:48 PM] Jesper: so
[10:30:16 PM] Jesper: even if we would do something like saving a kitten or whatever
[10:30:22 PM] Jesper: it's still...
[10:30:33 PM] Fit: still?
[10:30:43 PM] Jesper: I don't rlly know how to explain it
[10:30:52 PM] Fit: ok.
[10:31:35 PM] Jesper: 1 more try
[10:31:40 PM] Jesper: simpler this time
[10:31:43 PM] Fit: ok
[10:32:11 PM] Jesper: what have we done that has benefited this planet?
[10:32:52 PM] Fit: this is what I mean that u always think that this planet and humans are in the same level.
[10:33:13 PM] Fit: because what I think is that this planet doesn't need our benefit.
[10:33:36 PM] Jesper: well
[10:33:45 PM] Fit: this planet provides for humans and if we're humans want to live more and more time
[10:33:46 PM] Jesper: I mean the general wildlife
[10:33:54 PM] Fit: so we should keep this planet well.
[10:34:09 PM] Fit: yea, I know all trees and animals.
[10:34:25 PM] Jesper: yh better
[10:34:30 PM] Jesper: like this then
[10:34:47 PM] Jesper: what have we done for those 2 things? (trees, animals)
[10:35:15 PM] Fit: I still get the same answer.
[10:35:40 PM] Fit: trees and animals never ask humans to do something benefit for them.
[10:35:47 PM] Jesper: so...
[10:36:03 PM] Jesper: instead we burn them down or put them in cages and eat them?
[10:36:19 PM] Jesper: (and when i say that I mean on a large scale)
[10:36:24 PM] Fit: but if we give trees and animals benefit then it will give us benefits too.
[10:36:37 PM] Fit: we can live here in this planet more time.
[10:36:43 PM] Fit: get it?
[10:37:06 PM] Jesper: but what you are saying
[10:37:10 PM] Fit: so, if u do really that care about trees and animals, you can't eat then.
[10:37:14 PM] Jesper: is that we don't need to have done anything good
[10:37:20 PM] Jesper: but i was asking what we have done good
[10:37:22 PM] Jesper: again...
[10:37:37 PM] Fit: and humans in this planet not even existed if that happens
[10:37:56 PM] Fit: we've done anything good.
[10:37:59 PM] Fit: like
[10:38:00 PM] Jesper: I need to go
[10:38:03 PM] Jesper: temporarily
[10:38:19 PM] Fit: we plant trees after we cutted them down.
[10:39:38 PM] Fit: again, I say that I think that u make humans, trees, and animals in the same level.
[10:40:05 PM] Fit: because I think humans are special race.
[10:40:43 PM] Fit: that we're in this planet, we need others races like trees and animals to keep life in this planet.
[10:40:55 PM] Fit: even, if there are no humans in this planet.
[10:41:06 PM] Fit: just imagine...
[10:41:24 PM] Fit: every animals will need each other for life.
[10:41:51 PM] Fit: example tigers need deers
[10:42:05 PM] Fit: and deers need plant to eat.
[10:42:30 PM] Fit: it's a cycle of life.
[10:43:19 PM] Fit: and then it'll just keep like that all the time.. until one day God wants this life to end.
[10:43:22 PM] Fit: see?
[10:43:57 PM] Fit: well... it also happens like that, as we're humans here in this planet.
[10:44:08 PM] Jesper: humans kill more than we need
[10:44:12 PM] Jesper: and
[10:44:19 PM] Jesper: I was away
[10:44:20 PM] Fit: do u think so?
[10:44:28 PM] Fit: yea I know u were away
[10:44:30 PM] Jesper: I need to go
[10:44:35 PM] Jesper: uhm
[10:44:37 PM] Fit: but I keep try to explain to you
[10:44:37 PM] Jesper: I know so
[10:44:41 PM] Jesper: u know lifestock?
[10:44:47 PM] Fit: at least u can read after u're back.
[10:45:42 PM] Fit: lifestock? things that we need for life?
[10:45:49 PM] Jesper: no
[10:46:00 PM] Jesper: cattle
[10:46:06 PM] Jesper: pigs,cows,chicken
[10:46:10 PM] Fit: ok
[10:46:18 PM] Jesper: u know the grain they eat
[10:46:22 PM] Jesper: the stuff they eat
[10:46:29 PM] Fit: yea yea
[10:46:36 PM] Jesper: could feed around 12 billion people
[10:47:02 PM] Jesper: but instead we give it to the animals, so that only some people can eat a bit better while others starve to death
[10:47:28 PM] Fit: mmm...
[10:48:25 PM] Fit: but have u ever think that some good people do feed them who are so strave?
[10:48:49 PM] Jesper: ...
[10:48:56 PM] Fit: I mean u always think what bad and what negative so u'll never satisfied with all things.
[10:49:04 PM] Jesper: wait
[10:49:05 PM] Fit: including my answers.
[10:49:11 PM] Jesper: are you trying to tell me
[10:49:46 PM] Fit: there are a lot of bad things that have to be fixed in this life.
[10:49:48 PM] Jesper: that it is a good thing that around 1/6 or less of the world's population is super rich and eat good while the rest live in poverty,decease,starvation and death?
[10:49:57 PM] Fit: and that's humans responsibilities.
[10:50:01 PM] Jesper: just because we want better food?
[10:50:24 PM] Jesper: but u can't seriously argue with me about it
[10:50:32 PM] Jesper: I am saying that it is wrong, and it is...
[10:50:53 PM] Fit: so... if u know that poverty and starvation happen
[10:50:54 PM] Fit: then
[10:51:05 PM] Fit: what u have done to fix it?
[10:51:12 PM] Jesper: uhm
[10:51:18 PM] Jesper: i am gonna kill myself (y)
[10:51:46 PM] Fit: if that's ur choice.. I let u do that.
[10:52:28 PM] Jesper: u can give me moral reasons
[10:52:29 PM] Fit: I mean u can't just ask me or other people that why do rich people live happily and eat good meals when the others are starving.
[10:52:34 PM] Jesper: and religious reasons
[10:52:42 PM] Fit: it needs a real action.
[10:53:00 PM] Jesper: i can ask all i want
[10:53:20 PM] Fit: and if u think u're a good person, u respect all the races.. trees and animals and other people. u'd better do something..
[10:53:33 PM] Fit: well, it's also my responsibility
[10:53:39 PM] Jesper: I don't think I am a good person
[10:53:40 PM] Fit: not just u.
[10:53:56 PM] Jesper: I think every1 r bad, including myself, not as human beings or individuals
[10:54:05 PM] Jesper: not every1 is trying to do bad
[10:54:09 PM] Jesper: but more or less
[10:54:13 PM] Fit: but if u just dont want to get involved and think too much about it.. yea, just commit suicide.
[10:54:26 PM] Jesper: funny -.-
[10:54:29 PM] Fit: haha
[10:54:43 PM] Jesper: asking and caring is not the same thing
[10:55:01 PM] Jesper: I am interested, therefore I ask, I want to know, therefore I ask
[10:55:09 PM] Jesper: nothing more than that
[10:55:21 PM] Fit: I want u to understand that why I answer.
[10:55:36 PM] Jesper: have u answered 0.o?
[10:55:37 PM] Jesper: where?
[10:55:44 PM] Fit: but if u keep and don't accept my answer it's ur choice.
[10:56:08 PM] Jesper: I mean it is more like...
[10:56:17 PM] Fit: that's why I pray that someday u could find a better person to answer all ur questions.
[10:56:25 PM] Jesper: lol
[10:56:37 PM] Fit: I never say that I'm the best person who can answer that.
[10:56:39 PM] Jesper: it's so simple though
[10:56:48 PM] Jesper: think of it as a game
[10:56:49 PM] Fit: I'm glad that I've ever tried.
[10:57:04 PM] Jesper: name 1 good thing, name 1 bad thing
[10:57:29 PM] Fit: it's the process that I love not the result that u think I never answered ur questions.
[10:58:06 PM] Jesper: everything u've said -.-
[10:58:19 PM] Fit: means nothing to you?
[10:58:24 PM] Jesper: no
[10:58:30 PM] Fit: well... I will never regret it.
[10:58:46 PM] Jesper: but even if it is similar to this subject
[10:58:47 PM] Jesper: it is...
[10:58:54 PM] Jesper: not exactly the same
[10:58:59 PM] Jesper: u r drawing paralells
[10:59:01 PM] Fit: I accept it.
[10:59:03 PM] Jesper: like
[10:59:11 PM] Jesper: accept what lol?
[10:59:35 PM] Fit: accept ur oppinion about it.
[11:00:03 PM] Fit: that everything I've said is just similar to subject but not the same.
[11:00:50 PM] Fit: well, it's already 11 PM. I gotta go to bed.
[11:01:23 PM] Jesper: yh
[11:01:30 PM] Fit: one thing, keep asking people about ur questions someday hopefully you'll get the answers u want.
[11:01:47 PM] Fit: bye........
[11:01:51 PM] Jesper: lol
[11:01:52 PM] Fit: (wave)
[11:01:54 PM] Jesper: already got the answer
[11:01:56 PM] Jesper: bye
[11:02:14 PM] Fit: haha
[11:02:27 PM] Jesper: answer is - nothing
[11:02:37 PM] Jesper: plain and simple
[11:02:40 PM] Jesper: I like it
[11:02:41 PM] Fit: if u keep the answers as what you like and you will never get the real answers.
[11:02:43 PM] Fit: ever.
[11:02:49 PM] Jesper: lol
[11:03:00 PM] Fit: open your heart and brain for other's oppinions
[11:03:01 PM] Jesper: It's real because nobody gives me another answer
[11:03:08 PM] Fit: eventhought it's not what u want.
[11:03:10 PM] Jesper: and you probably don't even understand my question
[11:03:26 PM] Jesper: ur opinions have nothing to do with my question
[11:03:31 PM] Jesper: that is the weird thing
[11:03:37 PM] Fit: haha
[11:03:42 PM] Fit: it's ok.
[11:03:57 PM] Fit: as long as I've tried and I never care about the result.
[11:04:02 PM] Fit: love the process!!

Wednesday, June 10, 2009

An Apology

Sorry this blog has gone so quiet of late. Much too much things to do or I got bored of writing new post? lol. ^o^ I’ll try and post something new soon...